צרו קשר
מוצרי פרסום
הדמיית מוצרי פרסום
חיפוש מוצרים
חפש שם מוצר או קוד של המוצר

חיפוש קטגוריה
חפש שם של קטגוריה באתר


השאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו לפני פנייה למשרד פרסום

מוצרי פרסום > מאמרים

לא מעט בעלי עסקים קטנים נעזרים בשירותיו של משרד פרסום או שוקלים לעשות זאת, שכן התחרות שהופכת משנה לשנה ליותר ויותר קשה כמעט בכל תחום מקשה על עסק קטן לשרוד מבלי למתג את עצמו ולמשוך כל הזמן לקוחות חדשים. בהתאם, הוצאו בשנת 2012 על פרסום בישראל קרוב ל- 3.5 מיליארד ₪, שאמנם היוו ירידה ביחס לשנים שקדמו לה (בשנת 2010 עוגת הפרסום תפחה עד לכמעט 4 מיליארד ₪!) אבל גם כך מספקים אינדיקציה לגבי המודעות הגבוהה לחשיבותו של פרסום.

מצד שני, עסקים קטנים חייבים לשקול היטב כל הוצאה ואפילו משרד פרסום איכותי במיוחד לא יכול להבטיח במלוא מאת האחוזים כי מסע פרסום יוביל למכירות גבוהות יותר (שהרי ישנם אינספור משתנים המשפיעים על המכירות והרווחים של כל עסק, ואין שום דרך לשלוט על כולם) – כך שגם בעל עסק המודע לחשיבות השיווק והמיתוג לא תמיד ממהר לפנות למשרד פרסום.

על מנת לבחון האם אתם בשלים לכך וכדי להבטיח שבמידה ותעשו כן, תמצאו את משרד הפרסום המתאים לכם ביותר, מומלץ למלא את הבריף הבא. כך תכירו טוב יותר העסק שלכם, תבינו מה הציפיות שלכם ממסע פרסום ותוכלו ליצור שיתוף פעולה אפקטיבי במיוחד על מנת להגיע לקמפיינים אפקטיביים ביותר.

שאלות כלליות

ראשית, כדאי לשאול מספר שאלות כלליות:

מהו השירות או המוצר שאתם מציעים?

מהם היתרונות של המוצר/ השירות?

מהם החסרונות של המוצר/ השירות?

מה מייחד אתכם בענף בו אתם פועלים?

על איזה צורך עונה השירות או המוצר?

מה מאפיין את הלקוחות הנוכחיים שלכם?

איך הם הגיעו אליכם?

און יבין, מנכ"ל Exactive, מדגיש שכשעסק מתחיל לעבוד עם משרד פרסום מתבצע בכל מקרה בריף שכזה, ובלא מעט מקרים מצליחים אנשי המשרד לסייע לבעל העסק או לנציגיו לראות את העסק בצורה מדויקת יותר, אך גם כך כדאי לענות על השאלות עוד לפני הפנייה למשרד הפרסום כדי לייעל את התהליך.

שאלות בנוגע לפרסום

שאלות אלה רלוונטיות לעסקים שכבר פרסמו את עצמם בעבר, לפחות בצורה כלשהי.

באילו צעדים נקטתם בקשר לפרסום?

איך ואיפה בחרתם לפרסם?

מה היו התוצאות של הפרסומים השונים?

האם יש ברשותכם תכנים שעשויים להתאים לפעילויות שיווקיות?

האם הדפסתם בעבר ברושורים?

האם יש לכם אתר אינטרנט ואם כן אילו תכנים יש בו?

שאלות לקראת מסע פרסום חדש

כל יציאה למסע פרסום חדש צריכה להיות על סמך יעדים ספציפיים:

לאיזה קהל יעד אתם מכוונים (לקוחות חדשים ו/או הגברת המכירות בקרב לקוחות קיימים)?

מהו הערך של כל לקוח (כלומר מה הרווח שלכם ממנו)?

כמה כסף אתם מוכנים להשקיע כדי להשיג לקוח חדש?

כמה כסף באופן כללי אתם מוכנים להשקיע במשרד פרסום?